dimarts, 19 de setembre del 2017

El dia es va fonent



El dia es va fonent, la llum es va tornant grisa cap a negre
mentre les branques dels arbres ballen al ritme del vent,
passen per davant de la meva finestra una parella caminant rítmicament
i jo estic escoltant Blue Interlude de Winton Marsalis
és el meu vermut abans del sopar.

Tinc ganes d’haver menjat frugalment, m’espera un llibre que em fa goig
aquelles paraules tan ben trobades,
aquella prosa seguida de paràgrafs inacabables que és tan gustós
però necessita païr-se, com tots els bon plats
i que es situa a la gola abandonant allà el regust, tan agradable, com si fos un bon raïm.

Les paraules m’acaricien i em transporten a paisatges, persones, situacions... 
recordo, de sobte, aquell poema de Brossa que em produir la sensació
de que cada mot havia estat cercat especialment per aquella línia
quin goig, quina sensació, quin plaer, quin privilegi ... QUE GRAN EL POETA
mentre hi anava pensant tenia a la mà aquella copa de blanc.

Deixo el llibre a la tauleta de nit, al costat un paper en blanc i un llapis
enfonso el meu cos entre els llençols de cotó que m’embolcallen
igual que ho fan les paraules que sento que m’escalfen més que la llar de foc
en aquest estat tanco els ulls, i elles – les paraules – dansen per mi allà davant
mentre vaig lentament aclucant els ulls els meus mots van acariciant-me la cara.

EM DORMO. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada