divendres, 12 de juliol del 2019

Fa un dia assolellat, no hi ni un núvol al cel


Fa un dia assolellat, no hi ni un núvol al cel
el prat està verd, sembla una catifa d’una casa reial
però davant la meva finestra hi ha un tel gris, gruixut,
que no deixa veure fora.

Encara recordo aquella veu amiga,
no,millor dit aquella no veu perquè no hi era,
hi havia un silenci espès 
que provocava en mi una gran desesperança.

Una volta més aquella paraula esperada...
que mai arriba,
que sempre he de cercar en la meva solitud
i que quan es presenta davant meu és indolent!

Jo no sóc cap rei però voldria que les paraules m’estimessin
que vinguessin a mi en so de pau
i que les seves trompetes anunciessin bones noves
però fa temps que em punxen, suau i violentament alhora.

La persiana bastant baixada de la meva finestra
per evitar que el sol escalfi massa les violenta?
pensen elles que és un obstacle innecessari
i per això són agressives.

Obro totes les finestres i portes,
engego el ventilador per resistir la calor
i segueixo esperant però elles no venen,
potser també les ofega la calor.

Segueixo la espera durant hores
tombat al sofà per si volen venir a tenir sexe amb mi
i poder començar una nova relació
de sobte un petit brunzit.

Miro al sostre i veig una paraula que em diu
“he vingut a saludar-te però el ventilador m’ha esclafat al sostre,
com puc fer per deixar de ser una calcomania aquí dalt? ”
la miro amb compassió.

Ella fa un bram,
m’aixeco, prenc la escala, l’obro  i pujo cap el sostre
me la miro i ella demana ser rescatada, la cullo amb delicadesa
baixem graó a graó a poc a poc.

Tan prompte arribem a terra prèn el camí a tota velocitat
abans de sortir es gira i em diu: “procuraré poder tornar, adéu!”
plego la escala, la deso al seu lloc, miro altre volta a la finestra
i segueix havent aquell vel, gris i gruixut.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada